Om at lytte ægte



Her er en illustration (og lidt af processen) tegnet til et blad der hedder Uden for Nummer, det er et forskningsbasseret blad som udgives af dansk Socialrådgiverforening. Artiklen undersøger hvordan for megen fokus på faglighed, professionalitet, metoder og procedurer kan stå i vejen for den ”taktfuldhed” og åbenhed, der skal til for at et ægte møde med det andet menneske kan ske. Om at lytte med ægte nærvær der giver folk lyst til at åbne sig.

Det kender jeg godt! Jeg kan slet ikke snakke når jeg mærker at udspørgeren har lært sin metode på journalisthøjskolen, psykologisstudiet eller lignende, og ligesom fisker efter et bestemt slags svar.

Jeg måtte finde min anatomi-bog frem og studere ører, jeg synes de har en fantastisk form, og var glad for at få lejlighed til at tegne dem!

Kommentarer